Wykresy
Na poniższym wykresie widać przebieg mocy oraz momentu obrotowego przed i po modyfikacji. Największy przyrost występuje przy niskich obrotach. Jest to bardzo korzystny efekt dzięki czemu ciągnik może pracować z niższymi obrotami wykonując tą samą prace. Jeśli operator ciągnika umiejętnie wykorzysta nadwyżkę mocy to niższe obroty bezpośrednio przeniosą się na niższe zużycie paliwa.
Co widzimy na podstawie wykresu z hamownii
Na powyższym obrazie widać efekty remapowania ECU. Widoczny przyrost mocy oraz momentu obrotowego. W praktyce polowej przekłada się to na możliwość pracy z większą prędkością, oraz wykonanie pracy przy mniejszym zużyciu paliwa.
Na co należy zwrócić uwagę wybierając firmę tunningową?
- doświadczenie - jest ono jest niezbędne podczas pracy z nowoczesnymi silnikami
- koszt dojazdu serwisu - jeżeli zdecydujemy się na wykonie chiptunningu w firmie z drugiego końca kraju to w przypadku wypadku awarii skazuje nas na kosztowny dojazd lub długie oczekiwanie pozbawiając gospodarstwo ciągnika
- rodzaj wykonanego tunningu - w ciągnikach warto korzystać jedynie z edycji map ECU, nie należy stosować dodatkowych układów często blokują one właściwą prace sterownika silnika
- czy firma modyfikuje oryginalne oprogramowanie - bardzo często wgrywane jest oprogramowanie ze sterownika silnika podobnego modelu o większej mocy natomiast chiptuning polega na optymalizacji i zmianach seryjnego oprogramowania naszego ciągnika
- pomiar spalin wykonany po tunningu - jeśli nie zachowamy norm spalania ciągnik może nie przejść badań technicznych
wygląd wykresu przed i po tunningu:
- zakres mierzonych obrotów - powinien rozpoczynać się od ok. 900 a kończyć na ok. 2400 obrotów
- przyrost momentu obrotowego - optymalnym rozwiązaniem jest maksymalny przyrost momentu obrotowego przy jak najniższych obrotach silnika, dzięki temu zmniejszy się zużycie paliwa
Media społecznościowe